CELEBRITY
Znamy nowe wyniki oglądalności stacji telewizyjnych
Znamy nowe wyniki oglądalności stacji telewizyjnych w listopadzie. Republika i TVP kolejny raz spadają w statystykach i nie trafiają na podium.
Zakończył się trzeci i ostatni miesiąc, w którym telewizje proponowały widzom jesienne ramówki. Wraz z końcem sezonu, przyszedł czas podsumowań. W zestawieniach największej oglądalności liderzy tylko umocnili swoją pozycję.
Oglądalność TV w listopadzie 2025. Kto był liderem?
Jak podaje Nielsen Audience Measurement, cytowany przez portal Wirtualne Media listopadzie, pierwsze miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce ponownie zajął Polsat. Stacja zanotowała 7,12 proc. udziału w rynku (rok wcześniej było to 6,99 proc.) i utrzymała pozycję sprzed roku. Średnia liczba widzów Polsatu wyniosła w listopadzie 434,3 tys. osób.
Drugie miejsce w rankingu zajął TVN – również ze wzrostem rok do roku. W listopadzie 2024 stacja zajmowała trzecie miejsce z wynikiem 6,40 proc. udziału w rynku. Po roku wynik skoczył do 6,81 proc. Z drugiego na ostatnie miejsce na podium spadła TVP1, która zanotowała 6,42 proc. udziału. Nieco w górę poszła stacja z czwartego miejsca na liście, czyli TVP2 z wynikiem 6,16 proc. (w 2024 roku wynik wynosił 6,11 proc.).
TVP w dół. Republika daleko poza podium
Republika, której władze nazywają swoją stację “najpopularniejszą w Polsce” nie miała szans na podium. W listopadzie 2025 zanotowała 5,32 proc. udziału w rynku, co dało jej dopiero piąte miejsce w szeregu. Jednak to nadal dobra wiadomość dla stacji, która rok do roku wzrosła z 4,79 proc. oraz wyprzedziła TVN24 (spadek z 5,42 proc. do 4,58 proc.).
Nieco inaczej wygląda sytuacja oglądalności w grupie komercyjnej 16-59. Tutaj liderem jest TVN ze wzrostem z 7,62 do 8,04 proc. Drugie miejsce zajmuje Polsat, który zanotował niewielki spadek z 7,40 proc. do 7,32 proc. Podium zamyka TVP z wynikiem 4,85 proc.
Republika nie trafiła do pierwszej piątki, którą uzupełniają kolejno TVP2 (4,72 proc.) i TVN7 (4,42 proc.). Prawicowa stacja jednak nieco urosła i zanotowała 3,20 proc. udziału w rynku (w 2024 roku było to 2,44 proc.). Progresem może pochwalić się także TV4 – wzrost z 3,41 do 3,53 proc. W czołówce najchętniej oglądanych stacji utrzymały swoje pozycje także TVN24, TTV oraz TV Puls.
