Connect with us

CELEBRITY

Awaria terminali jednej z firm w Polsce. Nie można płacić kartą

Published

on

W supermarketach w różnych częściach Polski wystąpiły problemy z płatnościami bezgotówkowymi. Jak dowiedziała się WP, jeden z operatorów terminali płatniczych odnotował awarię.

Tak było w sobotę przed godziną 13 w supermarkecie Lidl przy ul. Jana Pawła II w Olkuszu. Jedna z klientek sklepu, stojąc już przy kasie, dowiedziała się, że płatność jest możliwa tylko gotówką.

– Następnie w sklepie zaczęto emitować komunikaty, że płatność tylko gotówką. Wysłałam męża po gotówkę do bankomatu i na szczęście udało się wypłacić gotówkę – relacjonuje WP pani Justyna.

Podobne zgłoszenie wpłynęło m.in. z Jarocina. Czekamy na odpowiedzi sieci Lidl w tej sprawie.

Awaria terminali płatniczych w Polsce. Problem ma jedna z firm
Z relacji Czytelniczki WP wynika, że część klientów Lidla w Olkuszu zaczęła się denerwować z powodu awarii, wiążąc sytuację z ostatnimi wydarzeniami w Polsce. Ale jak ustaliła Wirtualna Polska, problem leży po stronie jednej z firm zajmujących się obsługą terminali płatniczych.

– Jeden z operatorów terminali płatniczych ma awarię. W związku z tym nie można w nich realizować transakcji kartami albo BLIK-iem. W takich sytuacjach może być rzeczywiście problem z zapłaceniem za zakupy. My też czekamy na rozwiązanie tego problemu – dowiedziała się WP w biurze prasowym PKO BP.

Drodzy Klienci, wystąpiła awaria w działaniu usług płatności bezgotówkowych. Tuż po jej zdiagnozowaniu rozpoczęliśmy intensywne prace nad przywróceniem pełnej sprawności systemu. Nasz zespół techniczny pracuje nad rozwiązaniem tak szybko, jak to możliwe. Będziemy informować Was na bieżąco o postępach. Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za cierpliwość oraz zrozumienie” – napisano w oświadczeniu firmy, która o godzinie 14:00 podała aktualizację, że utrudnienia się skończyły.

Trudności potwierdzają to komentarze na stronie firmy w mediach społecznościowych, gdzie klienci pytają o awarię.

“U nas też nie działają terminale, infolinia również nie działa. Dzwoniłam do serwisanta i nie wie kiedy awaria będzie usunięta” – pisała jedna z klientek firmy.

Dodzwoniłem się do serwisanta powiedział, że awaria globalna u nich i może to potrwać” – przekazał inny klient.

Problemy przestały występować po godzinie 14:00. “Informujemy, że wszystkie funkcjonalności już działają poprawnie. Przepraszamy za niedogodności” – napisała firma eService w komunikacie w mediach społecznoścowych.

O usunięciu awarii poinformował również Krzysztof Gawkowski. “Powody awarii są analizowane, ale obecnie nic nie wskazuje na to, aby był to atak z zewnątrz” – zapewnił minister cyfryzacji na portalu X.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2025 USAtalkin