Connect with us

CELEBRITY

Pasażerowie wchodzą do pociągów PKP IC i kręcą głowami. “Nie sądziłam, że dożyję”

Published

on

Podróże pociągiem w Polsce jeszcze niedawno kojarzyły się z kultowym wagonem restauracyjnym albo skromną ofertą sprzedawaną z wózka. Teraz pasażerowie PKP Intercity coraz częściej zderzają się z nową rzeczywistością. Automaty z przekąskami i napojami pojawiają się bowiem w kolejnych składach. Zaskoczenie jest duże, a reakcje podróżnych — dość emocjonalne.

Jeszcze kilka lat temu nikt nie przypuszczał, że na długiej trasie przez Polskę będzie można zamówić w pociągu cappuccino, espresso doppio czy nawet… zupę pieczarkową z automatu. “Robi się światowo”, komentują pasażerowie. Czy to początek pełnej automatyzacji podróży kolejowych?

Nowe rozwiązanie spotkało się ze zdumieniem podróżnych m.in. na trasie pociągu RYBAK kursującego z Białegostoku do Szczecina. Ponad 12 godzin jazdy bez wagonu restauracyjnego mogło budzić obawy, ale pasażerowie zostali zaproszeni przez kierownika składu do skorzystania z oferty nowoczesnych maszyn.

W wagonie nr 13 ustawiono dwa automaty. Jeden z przekąskami i napojami, drugi z kawą i herbatą. W ofercie znalazły się m.in. chipsy, paluszki, batony, rogaliki, musy owocowe, zimne napoje i woda. Zaskoczeniem jest jednak gorąca zupa pieczarkowa za 8 zł. Ceny kaw zaczynają się od 8,50 zł za czarną, flat white kosztuje z kolei 9 zł.

Reakcje podróżnych są wymowne. “Tego jeszcze nie grali”, “Nie sądziłam, że dożyję takich czasów”, “Kawa nawet lepsza niż ta lura w pendolino”, śmiali się pasażerowie. Wielu podkreślało, że możliwość płatności kartą i różnorodność wyboru sprawiają, że podróż faktycznie staje się bardziej komfortowa.

Choć automaty vendingowe zdobywają coraz większą popularność, PKP Intercity nie planuje likwidacji wagonów restauracyjnych. Jak podkreśla biuro prasowe przewoźnika, automaty stanowią uzupełnienie oferty, szczególnie na trasach kategorii IC, na których nie ma strefy gastronomicznej obsługiwanej przez WARS.

W ubiegłym roku zamówiliśmy nowe wagony restauracyjne, które produkuje H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu — informuje spółka. — Pasażerowie zawsze będą mieć dostęp do napojów i przekąsek: czy to w automatach, czy w wagonie restauracyjnym.

Nowe rozwiązanie oznacza jednak stopniowe wycofywanie sprzedaży z wózków minibar. Obecnie automaty vendingowe działają już na ponad 100 trasach, a tam, gdzie ich nie ma, nadal funkcjonuje tradycyjna obsługa z wózka.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2025 USAtalkin