Connect with us

CELEBRITY

Potężna awaria płatności kartą. Minister cyfryzacji przerywa milczenie

Published

on

Przez kilkadziesiąt minut klienci niektórych sklepów w całej Polsce nie mogli dokonać płatności bezgotówkowej — ani kartą, ani BLIK-iem. Kiedy problem został rozwiązany, zaczęły pojawiać się pytania o jego przyczynę. Głos w tej sprawie zabrał już Krzysztof Gawkowski. Minister cyfryzacji przyznał, że “nic nie wskazuje na atak z zewnątrz”.

W związku z awarią w działaniu usług płatności bezgotówkowych odwiedzający sklepy obsługiwane przez firmę eService przez kilkadziesiąt minut, od godz. ok. 12:34 do godz. ok. 13:35, za swoje zakupy nie mogli zapłacić ani kartką, ani BLIK-iem. Sprawa dotknęła klientów w całym kraju.

Nasz zespół techniczny pracuje nad rozwiązaniem tak szybko, jak to możliwe. Będziemy informować Was na bieżąco o postępach. Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za cierpliwość oraz zrozumienie” — komunikował eService.

Jak informowali czytelnicy “Faktu”, problem wystąpił m.in. w sieci sklepów Lidl i na stacjach benzynowych Orlenu. “Informujemy, że wszystkie funkcjonalności już działają poprawnie” — przekazano w komunikacie eService przed godz. 14:00.

Premier gorzko o opozycji. “Stają na głowie”. Odpowiedź przyszła szybko

Krzysztof Gawkowski: nic nie wskazuje na atak z zewnątrz
Głos w sprawie zabrał również Krzysztof Gawkowski. “Doszło dziś do awarii u jednego z operatorów płatności, co przez krótki czas powodowało problemy w korzystaniu z płatności bezgotówkowych. Obecnie sytuacja z pracą systemów wraca do normy” — napisał minister cyfryzacji.

Jak dodał wicepremier, “powody awarii są analizowane, ale obecnie nic nie wskazuje na to, aby był to atak z zewnątrz”. “W przypadku dodatkowych informacji będziemy informować na bieżąco” — zapowiedział Gawkowski.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2025 USAtalkin