Connect with us

CELEBRITY

Ostrzeżenie dla klientów banku PKO BP

Published

on

Polacy, którzy korzystają z aplikacji mobilnej banku PKO BP, przed zalogowaniem się do niej widzą ważne komunikaty. Jeden z nich dotyczy telefonów wykonywanych przez pracowników banku. Okazuje się, że istnieje sposób na to, aby zweryfikować, czy rzeczywiście jest to osoba zatrudniona w banku. Możemy to zrobić przez aplikację mobilną.

Bank PKO BP ostrzega klientów i nakazuje “nie ufać samemu numerowi”. Oszuści doskonale wiedzą, co zrobić, aby na telefonie osoby, której dane chcą wykraść, wyświetlił się prawidłowy numer telefonu.

Próbują na różny sposób wyciągnąć dane. PKO BP podaje przykłady spraw, w jakich mogą dzwonić podszywający się pod pracowników banku. Wśród nich jest np.:

pożyczka na twoje dane”
“nieautoryzowany przelew”
“awaria systemów”
“prowadzone przez policję śledztwo”
“zagrożenie utraty pieniędzy”
Zachowaj ostrożność, jeśli jesteś pytany o dane logowania, kody autoryzacyjne, czy dane swojej karty.

Sprawdzić, czy rzeczywiście dzwoni do ciebie pracownik banku nie jest trudno. Wystarczy, że powiesz osobie dzwoniącej, że chcesz “zweryfikować tożsamość osoby, która dzwoni”. W twoim telefonie wyskoczy wtedy powiadomienie zawierające dane pracownika:

imię i nazwisko
stanowisko
miejsce, z którego dzwoni
Jeśli zgadzają się — możesz czuć się bezpiecznie i kontynuować rozmowę z pracownikiem instytucji finansowej.

Nawrocki weźmie się za banki? “Praktycznie w ogóle nie płacą podatków w Polsce”

Czerwona lampka powinna zapalić ci się w głowie wtedy, gdy dane są błędne lub osoba przestawiająca się jako pracownik banku PKO BP odmawia weryfikacji. Wtedy możesz mieć pewność — masz do czynienia z oszustem. Natychmiast się rozłącz i zadzwoń na bezpłatną infolinię banku PKO BP pod nr tel. 800 302 302.

Klientom znanego banku wyparowały pieniądze. Santander wyjaśnia, co dalej

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2025 USAtalkin