Connect with us

CELEBRITY

Wielka zmiana u Igi Świątek i to w takim momencie. “Jest tu problem”

Published

on

Wyśmienicie podczas turnieju WTA 500 w Seulu spisała się Iga Świątek. Pokonując w finale Jekateriną Aleksandrową sięgnęła po swój trzeci triumf w sezonie. Co ciekawe, o Polce w ostatnim czasie jest głośno ze względu PR. Wiele wskazywało na to, że przechodzi pewną zmianę. Jak przekazał w rozmowie z Przeglądem Sportowym Onet Wojciech Kardyś, ekspert w branży reklamowej i PR tenisistka buduje nowy wizerunek.

Po raz trzeci w tym sezonie Iga Świątek okazała się najlepsza. Podczas kampanii wygrała już wielkoszlemowy Wimbledon, a także turniej WTA 1000 w Cincinnati. Tym razem triumf święciła w stolicy Korei Południowej, Seulu. Zmagania były bardzo specyficzne ze względu na warunki pogodowe, jakie panowały podczas rywalizacji.

Przez liczne opady deszczu spotkania, w tym także te z udziałem Polki były przekładane. W ten sposób nasza zawodniczka jednego dnia rozegrała ćwierćfinał i półfinał. Najpierw pewnie pokonała Barborę Krejcikovą (6:0, 6:3), a następnie nie dała większych szans Mayi Joint (6:0, 6:2), dzięki czemu zameldowała się w finale. W nim po zaciętej rywalizacji okazała się lepsza od Jekateriny Aleksandrowej (1:6, 7:6(3), 7:5).

Co ciekawe, w ostatnim czasie o Polce było bardzo głośno, tylko nie ze względów sportowych, a medialnych. Podczas US Open na jednej z konferencji prasowej padło bardzo nietypowe pytanie o wplecenie sobie koralików we włosy. Kilka dni później po porażce z Amandą Anisimovą w ćwierćfinale turnieju jeden z dziennikarzy zapytał, czy zawodniczka nie potrzebuje przerwy. Według wielu opinii przy odpowiedziach Świątek zdawała się być bardzo nerwowa.

W rozmowie z Przeglądem Sportowym Onet Kardyś wskazał, że wydarzenia z tamtych konferencji prasowych, to pewnego rodzaju sygnał. Jego zdaniem Świątek zaczyna budować granicę i nowy wizerunek medialny.

– Gdzieś wyczytałem, że Iga wywyższa się, co świadczy o jej nerwowości. W mojej opinii ten sygnał trzeba czytać zupełnie inaczej; jako wyznaczający pewną granicę, ukazującą tożsamość Igi, która nie udaje już “miłej dla wszystkich”. Pamiętamy ją z początku kariery, gdy była jeszcze nieopierzona, jeszcze niedoświadczona z mediami, czasami coś palnęła, czasami coś powiedziała zabawnego. Tak, to były początki. Teraz, po setkach godzin z dziennikarzami, po odpowiadaniu na te same pytania, Iga zaczyna budować granicę. To też buduje jej nowy wizerunek medialny – powiedział.

Co więcej, zdradza, że dziś w mediach liczy się autentyczność, która może pogłębić relację z częścią swoich fanów. Niestety dla Świątek ekspert uważa, że u niej autentyczność działa tylko, gdy jest konsekwentna i zrozumiała w swoich wypowiedziach.

– W dzisiejszych czasach autentyczność jest bezcenna. To PR-owa i social mediowa waluta. Na Instagramie czy w przestrzeni publicznej, jest tak dużo sztuczności i filtrów, że podświadomie nauczyliśmy się rozróżniać ustawione PR-owe uśmiechy od prawdziwych emocji. Autentyczna reakcja może pogłębić relację z częścią fanów, którzy cenią szczerość – mówił.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2025 USAtalkin